ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار با پردازنده Core i5
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
1/5 - (1 امتیاز)

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارزان ترین لپ تاپ های بازار با پردازنده Core i5

ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار با پردازنده Core i5
ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار با پردازنده Core i5

همانطور که می‌دانید یکی از محدودیت‌هایی که همیشه در زمینه انتخاب و خریداری ارزان ترین لپ‌تاپ ها وجود دارد به‌گونه‌ای که اکثر کاربران ابتدا آن را به‌عنوان معیار و ملاک خریداری لپ‌تاپ مناسب در نظر می‌گیرند، قیمت است.

حتی خود شما هم که اکنون در حال خواندن این مقاله هستید ابتدا قیمت یک لپ‌تاپ را در نظر می‌گیرید و سپس به فکر انتخاب و خریداری آن می‌افتید چراکه باید لپ‌تاپی که خریداری می‌کنید متناسب با بودجه‌ای باشد که برای خرید آن کنار گذاشته‌اید.

اما چه چیزی موجب می‌شود که لپ‌تاپ‌ها با یکدیگر تفاوت قیمتی داشته باشند و از این نظر برای شما محدودیت‌هایی ایجاد شود؟ بدیهی است که مشخصات سخت‌افزاری هر لپ‌تاپی با لپ‌تاپ‌های دیگر متفاوت است به‌گونه‌ای که هر لپ‌تاپی دارای مشخصات سخت‌افزاری منحصربه‌فردی می‌باشد که نرخ آن براساس آن مشخصات سخت‌افزاری تعیین می‌گردد.

بنابراین ممکن است مشخصات سخت‌افزاری یک لپ‌تاپ در مقایسه با لپ‌تاپی سطح پایین‌تر باشد از این‌رو قیمت آن نیز در مقایسه با آن لپ‌تاپ کمتر است.

اما در میان تمامی مشخصات سخت‌افزاری که در یک لپ‌تاپ وجود دارد شامل:

  1. پردازنده
  2. کارت گرافیک
  3. صفحه نمایش
  4. رم و حافظه داخلی

مهم‌ترین جزء و اصلی‌ترین جزئی که در افزایش یا کاهش قیمت آن لپ‌تاپ در مقایسه با لپ‌تاپ‌های دیگر نقش اساسی دارد، پردازنده است.

همانطور که خودتان هم می‌دانید دو شرکت مطرح در زمینه طراحی و تولید پردازنده شامل کمپانی‌های Intel و AMD وجود دارند که در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند به‌گونه‌ای که تمامی لپ‌تاپ‌های تولید شده از گذشته تاکنون یا دارای یکی از مدل‌های پردازنده‌های Intel است یا AMD.

اما ما بیشتر قصد داریم به پردازنده‌های کمپانی اینتل بپردازیم. در حال حاضر با چنین وضع اقتصادی نامطلوبی که در بازار وجود دارد و نرخ‌های گزافی که برای لپ‌تاپ‌ها وجود دارد ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانید خریداری کنید که آن هم حداقل باید پنج میلیون تومان کنار گذاشته باشید لپ‌تاپ‌هایی هستند که از پردازنده Core i3 برخوردار باشند.

اما مشکل کار اینجاست که پردازنده Core i3 کمپانی اینتل یک پردازنده ضعیف است به این معنا که لپ‌تاپ‌هایی با چنین پردازنده‌ای تنها برای کارهای روزمره و معمولی مناسب هستند و نمی‌توان از آن‌ها توقع انجام کارهای متوسط رو به بالا مانند اجرای نرم‌افزارهای کمی سنگین و انجام کارهای گرافیکی را داشت.

از این‌رو خرید لپ‌تاپی که دارای پردازنده Core i3 باشد با وجود اینکه کمپانی اینتل پردازنده‌های قدرتمند‌تر دیگری هم مانند Core i5،  Core i7و Core i9 را طراحی و روانه بازار کرده است اشتباه بزرگی است.

درواقع لپ‌تاپی که دارای پردازنده Core i5 باشد می‌تواند به شما در نصب و اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و همچنین انجام کارهای گرافیکی متوسط کمک  کند، لپ‌تاپی که دارای پردازنده Core i7 باشد نیز می‌تواند به شما در اجرای برنامه‌های سنگین و انجام کارهای گرافیکی حرفه‌ای کمک کند و درنهایت لپ‌تاپی که از پردازنده Core i9 برخوردار باشد می‌تواند علاوه‌بر اجرای سنگین‌تر و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارها به‌ویژه نرم‌افزارهای گرافیکی به اجرای بازی‌های حرفه‌ای و قدرتمند نیز بپردازد.

بنابراین عملکرد پردازنده‌های کمپانی اینتل را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد:

  1. Core i3 : ضعیف
  2. Core i5: متوسط
  3. Core i7: خوب
  4. Core i9: عالی.

شاید با خودتان بگویید که چگونه با این اوضاع اقتصادی لپ‌تاپی بخریم که دارای پردازنده‌های Core i5، Core i7 و یا Core i9 باشد؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده Core i7 و Core i9 برای کاربران حرفه‌ای است اگر شما به دنبال انجام کارهای متوسط و نیمه‌سنگین با لپ‌تاپ خود هستید بهترین گزینه برای شما انتخاب لپ‌تاپی با پردازنده Core i5 می‌باشد.

از این‌رو در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مناسب‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار با پردازنده Core i5 از نظر قیمت آشنا کنیم. در جدول زیر می‌توانید لیست این لپ‌تاپ‌ها با مشخصات سخت‌افزاری و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید.

 

 

مدلACER E5-575LENOVO V310HP AY190ASUS X541UJASUS X441UV
CPU (پردازنده)
Core i5 7200UCore i5 7200UCore i5 7200UCore i5 7200UCore i5 7200U
RAM4 گیگابایت6 گیگابایت4 گیگابایت4 گیگابایت8 گیگابایت
GPU
(کارت گرافیک)
GeForce 940MX
با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
Radeon R5 M430
با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
Radeon R5 M430
با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
GeForce 920MX
با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
GeForce 920MX
با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
HDD
(حافظه ذخیره‌سازی)
500 گیگابایت1 ترابایت500 گیگابایت1 ترابایت1 ترابایت
حافظه SSDنداردنداردنداردنداردندارد
Monitor
(صفحه نمایش)
15.6 اینچ FUD15.6 اینچ FUD15.6 اینچ FUD15.6 اینچ FUD14 اینچ HD
Wi-Fi۸۰۲.۱۱ac۸۰۲.۱۱ac۸۰۲.۱۱ac۸۰۲.۱۱ac۸۰۲.۱۱ac
HDMI11111
USB 322111
USB Type-C11نداردندارد1
USB 211211
Battery۶۵ Wh۳۴ Wh۴۱ Wh۳۸ Wh ۳۶ Wh
Weight
(وزن)
۲.۲ Kg۲.۱ Kg۲ Kg۲ Kg۱.۷۵ Kg
Price
(قیمت حدودی)
7.100.000
تومان
7.495.000
تومان
7.500.000 تومانناموجود در بازارناموجود در بازار

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question