آموزش کامل نحوه ساخت ماشین مجازی در VMware (بخش سوم)
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آموزش کامل نحوه ساخت ماشین مجازی در VMware (بخش سوم)

در این مقاله به ادامه مراحل آموزش ساخت ماشین مجازی در VMware Workstation که در مقالات قبلی به برخی از مراحل آن اشاره کرده بودیم، می‌پردازیم.در این مرحله یک پنجره با عنوان Memory for the virtual machine به شما نمایش داده می‌شود که عملکرد آن مانند پنجره قبلی یعنی پنجره Processor Configuration است که در مقاله قبلی آن را بررسی کردیم.

به‌گونه‌ای که در این پنجره باید حجم خاصی از RAM کامپیوتر خود را به ماشین مجازی که در حال ساخت آن هستید اختصاص دهید. برای اختصاص دادن میزان RAM مشخص از سیستم خود به ماشین مجازی باید مشخصات سخت‌افزاری سیستم خود را در نظر بگیرید برای مثال اگر سیستم‌عامل ویندوز 10 را در مراحل قبلی به عنوان سیستم‌عامل ماشین مجازی خود انتخاب کرده‌اید در این مرحله باید 2 گیگابایت از رم سیستم خود را به ماشین مجازیتان اختصاص بدهید.

مرحله بعدی شامل پنجره Network Type می‌باشد. همانطور که از نام این پنجره پیداست باید نوع کارت شبکه را در این پنجره تعیین کنید. برای تعیین نوع کارت شبکه در ماشین مجازیتان، چهار گزینه در این پنجره به شما پیشنهاد می‌شود که این چهار گزینه شامل: Use Bridged Network ، Use Network Address Translation، Use Host-Only Networking و Do Not Use Network Connection می‌باشد. در ادامه این چهار گزینه را بررسی می‌کنیم.

گزینه Use Bridged Network:

انتخاب این گزینه زمانی برای شما مناسب خواهد بود که قصد داشته باشید کارت شبکه ماشین مجازی شما به صورت مستقیم به شبکه فیزیکی شما وصل شود و آدرس IP را از مودم در شبکه دریافت کند البته در این حالت می‌توانید به‌جای مودم از DHCP Server نیز در شبکه خود استفاده کنید تا کارت شبکه ماشین مجازی شما آدرس IP را از DHCP Server دریافت کند.

گزینه Use Network Address Translation:

مخفف این گزینه سرویس NAT است. اما سرویس NAT چیست؟ همانطور که می‌دانید IP دارای دو نوع می‌باشد که این دو نوع شامل: IP Valid و IP Invalid می‌باشند که IP Valid به معنای آدرس آی‌پی معتبر و IP Invalid به معنای آدرس آی‌پی نامتعبر است.

برای داشتن آدرس آی‌پی معتبر باید هزینه‌ای پرداخت کرد و آن را خریداری کرد اما این امر در شبکه‌های بزرگ که تعداد آدرس آی پی‌ها زیاد می‌باشد می‌تواند امری پر هزینه باشد در این صورت از آدرس آی‌پی‌های نامعتبر در شبکه استفاده می‌شد

اما این مسئله مشکلات خاص خود را نیز به دنبال داشت چراکه آدرس‌ آی‌پی‌های نامعتبری که در شبکه‌های بزرگ تعریف شده بودند اعتباری در شبکه جهانی نداشتند و اگر مدیران شبکه قصد داشتند 10 عدد سیستم‌های خود را به شبکه جهانی متصل کنند

باید 10 آدرس آی‌پی معتبر خریداری می‌کردند که هزینه بالایی داشت اما با مطرح شدن سرویس NAT این مشکلات برطرف شد به‌گونه‌ای که سرویس NAT به عنوان یک مسیریاب مرزی شبکه که آدرس‌ آی‌پی‌های نامعتبر در شبکه را به آدرس آی‌پی‌های معتبر تبدیل می‌کند وارد عرصه فناوری اطلاعات شد. از این‌رو اگر شما در پنجره Network Type، نوع کارت شبکه ماشین مجازی خود را NAT انتخاب کنید تمامی آدرس آی‌پی‌های نامعتبر در شبکه شما به آدرس‌ آی‌پی‌های معتبر تبدیل خواهد شد.

گزینه Use Host-Only Networking:

انتخاب این گزینه زمانی برای شما کاربرد خواهد داشت که بخواهید کارت شبکه ماشین مجازی شما از بخش فیزیکی شبکه به طور کامل جدا باشد و هیچ‌گونه وابستگی بین کارت شبکه ماشین مجازی شما با بخش فیزیکی شبکه صورت نگیرد و هر یک از این بخش‌ها به صورت کاملا مجزا و مستقل از یکدیگر فعالیت کنند.

گزینه Do Not Use Network Connection:

همانطور که از نام این گزینه پیداست، وقتی که این گزینه را انتخاب کنید برای ماشین مجازی خود هیچ کارت شبکه‌ای را تعریف نمی‌کنید از این‌رو شبکه شما به اینترنت دسترسی نخواهد داشت.

مناسب‌ترین گزینه‌ای که از میان این چهار گزینه می‌توانید برای کارت شبکه ماشین مجازی خود در شبکه انتخاب کنید اولین گزینه یعنی گزینه Use Bridged Network می‌باشد چراکه با انتخاب این گزینه هم ماشین مجازی شما به صورت مستقیم به اینترنت متصل خواهد شد و هم به بخش فیزیکی شبکه دسترسی کامل دارید. پس از انتخاب یکی از گزینه‌ها بر روی Next  کلیک کنید.

در این مرحله با پنجره‌ای که در آن انواع کنترلرهای ورودی و خروجی به ماشین مجازی قرار دارد روبه‌رو می‌شوید که بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که خود نرم‌افزار به شما پیشنهاد می‌دهد به‌گونه‌ای که روبه‌روی آن گزینه (Recommend) نوشته شده باشد.

برای مثال در مقابل گزینه LSI Logic SAS در داخل پرانتز نوشته شده است: (Recommend). بنابراین این گزینه را انتخاب می‌کنیم و بر روی Next کلیک می‌کنیم تا به مرحله بعدی برویم.

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question