آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware - بخش دوم
pending_actions
زمان مطالعه: 3 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware – بخش دوم

آموزش نحوه نصب نرم افزار VMware – بخش دوم  : در بخش اول از این مقاله به آشنایی با نرم‌افزار VMware و نکاتی در زمینه نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار مطرح کردیم. اگر بخاطر داشته باشید اشاره کردیم که نرم‌افزار VMware یک نرم‌افزار قدرتمندی است که به تمامی مدیران شبکه این امکان را می‌دهد که پیچیده‌ترین برنامه‌های تحت شبکه را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلفی نظیر Linux  و … تنها بر روی یک رایانه رومیزی اجرا کنند.

این‌ نرم‌افزار توسط کمپانی VMware که در مبحث طراحی و تولید تکنولوژی‌ها در امر شبکه بسیار  شناخته شده می‌باشد طراحی و پیاده‌سازی شده است. در کل این نرم‌افزار دارای دو نسخه کلی است که این دو نسخه شامل: VMware Workstation و VMware ESXi Server می‌باشد که نسخه VMware Workstation مخصص کامپیوترهای رومیزی است و نسخه VMware ESXi Server مخصوص سرور است.

در زمینه نصب این نرم‌افزار اشاره کردیم که بهتر است قبل از نصب، تمامی منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم میزبان که قرار است این نرم‌افزار بر روی آن نصب و راه‌اندازی شود را مورد بررسی قرار دهیم و برای افزایش راندمان کاری در شبکه بهتر است از تمامی هسته‌های پردازنده ماشین میزبان بر روی ماشین‌مجازی خود استفاده نکنید و هسته‌های پردازنده آن را بین تمامی ماشین‌های مجازی شبکه خود پارتیشن‌بندی کنیم.

در ادامه به بررسی نکات دیگری قبل از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار VMware بر روی ماشین میزبان می‌پردازیم و درنهایت نحوه نصب این نرم‌افزار را به شما آموزش می‌دهیم.

نکات حائز اهمیت در منابع سخت‌افزاری برای نصب VMware

هنگام پارتیشن‌بندی حافظه دیسک ماشین میزبان نیز باید خیلی دقت کنید چراکه اگر حافظه دیسک ماشین میزبان بین ماشین‌های مجازی موجود در شبکه به خوبی پارتیشن‌بندی نشود پس از مدتی که حافظه RAM ماشین‌های مجازی در شبکه پر بشود سیستم‌عامل اختصاصی هر یک از ماشین‌های مجازی اطلاعات و داده‌های آن‌ها را به دیسک منتقل می‌کند

درنتیجه کارایی شبکه به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مسئله‌ای باید هنگام پارتیشن‌بندی حافظه دیسک ماشین میزبان، فضای کافی را به هر یک از ماشین‌های مجازی موجود در شبکه اختصاص داد.

البته توجه داشته باشید که نباید در پارتیشن‌بندی حافظه سیستم میزبان بین ماشین‌های مجازی زیاده‌روی کنید چراکه میزان حافظه کل یک ماشین مجازی در شبکه نباید بیشتر از میزان حافظه سیستم میزبان در شبکه باشد بنابراین سعی کنید حد تعادل را در پارتیشن‌بندی حافظه دیسک ماشین میزبان بین ماشین‌های مجازی در شبکه رعایت کنید.

برای عملکرد بهتر ماشین‌های مجازی در شبکه و همچنین پارتیشن‌بندی اصولی حافظه ماشین میزبان به شما پیشنهاد می‌کنیم که ماشین میزبانی تهیه کنید که حداقل 4 گیگابایت فضا داشته باشد.

نکات مهم قبل از راه اندازی نرم‌افزار VMware

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که قبل از نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار VMware که باید اهمیت ویژه‌ای به آن بدهید فضای ذخیره‌سازی یا دیسک سخت می‌باشد. توجه داشته باشید که حداقل فضای دیسکی که هر یک از ماشین‌های مجازی در شبکه به آن نیاز دارند 10 گیگابایت می‌باشد البته هرچه این میزان بیشتر باشد کارایی ماشین‌های مجازی نیز بیشتر خواهد بود.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای بهبود کارایی هر یک از ماشین‌های مجازی در شبکه از یک دیسک مجزا استفاده کنید به‌گونه‌ای که دیسکی که بر روی آن تنها سیستم‌عامل قرار داشته باشد را از دیسک حاوی ماشین‌های مجازی بر روی ماشین میزبان مجزا کنید.

چراکه این روش نه‌تنها موجب افزایش چشم‌گیر کارایی شبکه می‌شود بلکه موجب جلوگیری از بهم‌ریختگی و تفرق اطلاعات از یکدیگر می‌شود.

شروع نصب نرم‌افزار VMware

بر روی فایل .exe که از قبل دانلود کرده‌اید کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز گردد سپس توافق‌نامه را با انتخاب گزینه I accept بپذیرید و برای ادامه فرایند نصب بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در مرحله بعد دو گزینه Typical و Custom  به شما نمایش داده می‌شود در صورتی که برای ادامه فرایند نصب بر روی گزینه Typical کلیک کنید ادامه نصب نرم‌افزار براساس تنظیمات پیش‌فرضی که خودش در نظر می‌گیرد تکمیل می‌شود و درصورتی که گزینه Custom را انتخاب کنید در مراحل بعدی فرایند نصب می‌توانید تنظیمات اختصاصی را بر روی نرم‌افزار اعمال کنید.

با انتخاب گزینه Custom در مرحله قبلی، در این مرحله گزینه‌هایی شامل: VIX Application Programming Interface، Enhanced Keyboard Utility و Visual Studio plugin به شما نمایش داده می‌شود.

که می‌توانید هر یک از این سرویس‌ها را درصورتی که تمایل داشته باشید انتخاب کنید تا همراه با تکمیل فرایند نصب نرم‌افزار، این سرویس‌ها نیز بر روی آن اعمال شوند. در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از این گزینه‌ها و تاثیر آن‌ها بر روی نرم‌افزار VMware اشاره خواهیم کرد.

 

 

آموزش نصب VMware  (بخش اول)

 

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question