چگونه مناسب ترین هیدریشن پک را انتخاب کنیم؟
pending_actions
زمان مطالعه: 4 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چگونه مناسب ترین هیدریشن پک را انتخاب کنیم؟

از زمانی که به دویدن مسیر های طولانی روی آوردم، با مشکل کم آبی مواجه شدم.

با توجه به محل زندگی ام که نواحی روستایی و حاشیه شهر را در بر می گرفت، حمل یک وسیله برای نوشیدن آب به هنگام دویدن مسئله ای آزار دهنده بود.

هنوز هم به یاد دارم که مربی دو صحرایی دانشگاه می گفت که در طول یک دو طولانی مدت، بایستم و آب بنوشم.من از این کار اجتناب می کردم.

تغییر یک مسیر 5 کیلومتری به 100 میلی، چنانکه می توانید تصور کنید، برای من دشوار بود تا اینکه یک کوله مناسب پیدا کردم. البته از آنجایی که این متن را برای Nathan Sports می‌نویسم، جای تعجب نیست که آن کوله Intensity Race Vest زنانه‌ی Nathan بود.

راستش را بخواهید، این کوله تنها وسیله هیدراتاسیونی بود که از آن به مدت طولانی استفاده کردم. در طول سالها از کوله های دیگر هم استفاده کردم.

شمار زیادی از آنها مورد توجه قرار نگرفتند و تعداد معدودی از آنها به نظرم مناسب آمد، اما هیچ گاه نمونه ای مشابه با آن جلیقه اول را پیدا نکردم. (مسلما امروزه تنها از محصولات Nathan استفاده می کنم).

به موازات افزایش شدت و طول تمرین، رقابتها و انتظارات من نیز از کوله آب هیدریشنم بیشتر شد.

قبل از هر رقابت یا دو تمرینی می بایست به چندین سوال پاسخ می دادم:

با توجه به دمای هوا و طول مسیر به چه مقدار آب نیاز دارم؟ چه مقدار غذا احتیاج دارم؟

آیا این احتمال وجود دارد که بخواهم لباسهایم را عوض کنم؟ به چه وسایل ضروری احتیاج دارم؟

آیا به وسایل ارتباطی مثل آیفون یا آی پد احتیاج دارم؟

بنابراین با توجه به به اینکه تجهیزات دقیق کوله پشتی من، بسته به نوع مسابقه و یا مسیر دو متفاوت است، تجهیزات مربوط به هر کدام وزن خاصی را به کوله ام اعمال می کنند، درست مانند شرایطی که می بایست برای کوله شما اعمال شود.

بنابر این اصول اساسی برای پیدا کردن کوله مد نظرتان چیست؟

بیایید با نوع مناسب آن شروع کنیم:

از نظر من شاید واژه ” کوله” اشتباه است.

وقتی که به واژه کوله فکر می کنم به غیر از کوله پشتی دوران مدرسه چیزی به ذهنم نمی آید، واین چیزی نیست که بخواهم آن را در طول مسیرهای دو با خود حمل کنم.

از نظر من واژه مناسبتر برای این وسیله، جلیقه است. و این به نحوی است که برای تمامی کوله های ورزشهای ناتان مناسب است.

شما کوله ای می خواهید که در عین راحتی، به بدنتان بچسبد.

دوست دارم جلیقه‌ام مانند یک تکه لباس اضافه باشد. سرجایش باشد. کار کند.

علاوه بر این، به این نکته پی بردم که در طول مراحل پایانی یک اولترا ماراتون، وقتی که مقداری از وزن آب کاسته می شود و هنوز دارم عرق می کنم، همواره نیاز است که به منظور جلوگیری از معلق بودن و به این طرف و آن طرف رفتن جلیقه ،آن را محکم تر کنم.

جلیقه های ناتان( در حال حاضراز جلیقه Vapor استفاده می کنم) همواره این امکان را برای من فراهم کرده اند.

شلی و به این طرف و آن طرف رفتن بیش از حد باعث کمر درد می شود.

و من نمی خواهم که مسیر را بدین شکل ادامه دهم و قبول کنید که اگر شما هم باشید ادامه نمی دهید. بدن راحت و جمع و جور باعث به ادامه مسیر می شود.

بسیار خب، به هر نحو کوله ای پیدا کرده اید که در عین راحتی به خوبی به بدنتان می‌چسبد، درست است؟

حالا نوبت ذخیره سازی است:

برای یک دوی دو ساعته یک جلیقه واپر پوشیدم و تا جای ممکن آن را با نیم لیتر آب و یک چهارم یک گرانولا بار پر کردم. همین جیلقه را در شرایطی که آن را پر از آب و تجهیزات و مواد غذایی کردم هم پوشیدم.

ذخیره سازی آن از نظر من خوب است. داشتن حق انتخاب در ذخیره سازی هم مفید است.

در بعضی اولترا ماراتون‌ها به تجهیزات ویژه و مناسبی نیاز داریم. داشتن جیبهای کافی و سهولت دسترسی به آنها در کوله ای که انتخاب می کنید مسئله ای مهم و ضروری است.

هیچ ورزشکاری را نمی توان یافت که بخواهد در نیمه مسیر دو، کوله اش را به منظور خوردن ژل بیرون بیاورد به خصوص که در حین مسابقه.

بنابر این مطابق با سبک دوی خودتان ،کوله ای پیدا کنید که در محل های مناسب ،جیب های کافی داشته باشد (من ترجیح می دهم که کوله برای مواد غذایی جیبهای در قسمت سینه داشته باشد) این کوله می بایست فضای پشتی کافی برای ذخیره لایه های لــباس اضافی را داشته باشد(در صورت نیاز).

من اغلب هنگام رفتن به کوهستان با خودم بادگیر می برم و ترجیح می دهم که یک طناب مانند طناب پرش از ارتفاع ،دور آن بپیچم تا در هنگام نیاز بتوانم به راحتی و بدون اینکه کوله ام را درآورم آن را بیرون بکشم.

وقتی برای مدت طولانی بیرون هستم، ترجیح می دهم که جیب بزرگ پشتی کوله را با لباسهای اضافه و مواد غذایی پر کنم ،خواه مورد استفاده قرار بگیرد و یا اینکه دست نخورده باقی بماند( غذای ضروری!).

ظرفیت مخزن مایع

حالا به سراغ ظرفیت مخزن مایع می‌رویم، که البته در درجه اول یکی از دلایل عمده برای حمل یک کوله هیدراتاسیون است. من همواره یک کوله با مخزنی به حجم یک لیتر را توصیه می کنم.

ترجیح می دهم کوله من دو لیتری باشد. شاید به ندرت پیش بیاید که آن را تا انتها پر کنم اما حداقل این امکان وجود دارد که اگر نیاز داشتم بتوانم بتوانم آن را پر کنم.

به اندازه کافی در رقابتهای دو صحرا نوردی شرکت کرده ام و به کرات از دست دادن ذخیره آب را تجربه کرده ام، به طوری که وقتی یک محفظه حاوی آب را دراختیار دارم ارزش آن خوب می دانم.

و در نهایت چون من یک وسیله رنگی دارم و در واقع به ظاهر آن اهمیت می دهم (بله خودم می دانم که من از آن دسته از افراد هستم که اگردر موقع خرید کفش از رنگ آن خوشم نیاید ، تمایلی به خرید آن ندارم) هرچه کوله ی رنگی و براق تری باشد بهتر است.

نظر شما چیست؟

چگونه مناسب ترین هیدریشن پک را انتخاب کنیم؟

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question