آیا ورزش کردن به شما در مدرسه کمک می‌کند؟
pending_actions
زمان مطالعه: 2 دقیقه
star_halfامتیاز
Rate this post

امتیاز خود را ثبت کنید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا ورزش کردن به شما در مدرسه کمک می‌کند؟

اگرچه به طور تخمینی ۱۰ میلیون کودک در بین سنین ۶ تا ۱۰ سال دارای اضافه وزن یا چاق وجود دارد، کاهش بودجه در بسیاری از مدارس منجر به حذف تربیت بدنی گردیده و حتی برخی از مدارس منطقه به سوی پایان دادن به زنگ تفریح می‌روند!

کلاس‌های ورزشی برای دانش آموزان، تنها زمانی برای تخلیه انرژی بیش از حدشان در روزهای مدرسه نیست. بلکه برنامه آموزشی مهمی‌است که به جوانان می‌اموزد چگونه در طول زندگیشان فعالیت‌های فیزیکی انجام دهند.

مزایای شناختی

سوزاندن انرژی مازاد به دانش اموزان برای ارامش و تمرکز بهتر در مدرسه کمک می‌کند. در سال ۲۰۰۹ تحقیقی در دانشگاه ایلینوی در اوربانان نشان داد که پس از ۳۰ دقیقه پیاده روی متوسط بر روی تردمیل، پسران و دختران ۹ تا ۱۰ سال، ازمون‌های شناختی و علمی‌را بهتر انجام می‌دادند. این نتایج نشان می‌دهد که دوره‌های ورزش هوازی بر روی سلامت شناختی و احتمالا بهبود عملکرد دانش اموزان موثر است.

فعالیت‌های خارج از خانه

زنگ تفریح، فرصتی برای دانش اموزان برای بازی، استراحت و دریافت هوای تازه است. در حال حاضر محققان در حال بررسی مزایای دیگر ورزش هستند. مطالعات منتشر شده توسط مجله علوم و تکنولوژی محیط زیست در سال ۲۰۱۱ به بررسی و مقایسه اثرات ورزش کودکان و بزرگسالان در فضای ازاد و فضای سرپوشیده پرداخته است.

تمرین در هوای ازاد و یک محیط طبیعی با افزایش سطح انرژی مرتبط بوده و باعث احساسات مثبت، کاهش تنش، سردرگمی، خشم و افسردگی می‌گردد. متاسفانه این نتایج اشاره به بهبود سلامت فکری شرکت کنندگانی دارد که در محیط طبیعی خارج از شهربه سر می‌برند نه ان دسته‌ای که در فضای خارج از منزل در مناطق شهری فعالیت داشته اند.

نمرات ازمون

در برخی موارد، مدیران ادعا کرده اند که کلاسهای ورزشی با کلاسهای درسی تداخل داشته و با حذف کلاسهای ورزش، دانش اموزان وقت بیشتری برای موضوعات دیگر دارند و نمرات ازمون بهتری به دست می‌اورند. در سال ۱۹۹۹ محققان نمرات ازمون ۷۵۹ دانش اموز کلاس چهارم و پنجم را در کالیفرنیا مورد بررسی قرار دادند.

آنان دریافتند که کودکان مدارسی که برنامه‌های ترببت بدنی فشرده‌ای دارند، از شانس بالاتری در ازمون‌های استاندارد برخوردارند. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۷ در کانادا دانش اموزانی که روزانه ۱۰ دقیقه در طول کلاس، فعالیت فیزیکی داشتند و ۸۰ دقیقه کلاس‌های ورزشی به طور منظم در هفته داشتند، همانند افرادی که برنامه ورزشی منظم داشتند، نمرات خوبی در ازمون استاندارد کسب کرده اند.

هر دو مطالعه نشان داد که دانش اموزانی که فعالیت بدنی بیشتری در مدرسه داشته، با وجود ساعات کمتر کلاسی، نمرات بهتری داشته اند.

مزایای اجتماعی

با توجه به گزارش سال ۲۰۰۹ انجمن قلب امریکا، کودکانی که از لحاظ اجتماعی فعال هستند، به همان میزان رشد اکادمیک دارند. از طریق فعالیت بدنی جوانان یاد می‌گیرند چگونه به صورت امن و سالم فعال باشند. علاوه بر این افرادی که از لحاظ بدنی فعال هستند، کمتر احتمال استفاده از توتون و تنباکو را دارند.

همچنین آنها دارای خواب بهتر و اضطراب کمتری هستند. این انجمن پیشنهاد می‌دهد که حداقل ۳۰ دقیقه در هر روز مدرسه، صرف فعالیت شدید بدنی گردد.

آیا ورزش کردن به شما در مدرسه کمک می‌کند؟

نظر شما چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید:

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

keyboard_arrow_up
question